آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۴۷ روستای شرق هرمزگان 

عملیات اجرایی آبرسانی به ۴۷ روستای غرب و شرق شهرستان جاسک عصر امروز با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در حاشیه کلنگ زنی طرح‌های آبرسانی جاسک گفت: یکی از این پروژه ها، آغاز آبرسانی به مجتمع روستا‌های غرب جاسک از محل تصفیه‌خانه جاسک از سد جگین است که با این پروژه ۴۱ روستا به شبکه آب پایدار متصل می‌شود.

عبدالمجید حمزه پور گفت: با بهره برداری کامل از این طرح که ۲۰۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ۲۳ هزار و ۱۰۰ نفر از جمعیت روستا‌های غرب جاسک از آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد.

او حجم عملیات این طرح را شامل اجرای ۱۰ کیلومتر خط انتقال آب چدن داکتیل ۲۰۰ میلی‌متر، اجرای خط انتقال روستای نگر بالا و پایین به طول چهار کیلومتر و اجرای ۲۰ کیلومتر لوله چدن سایز ۳۰۰ میلی‌متر، احداث یک باب مخزن هزار مترمکعبی، احداث یک پاپ ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۶۰ لیتر بر ثانیه، اصلاح ایستگاه‌های پمپاژ بهمدی و گزدان و اجرای هفت کیلومتر لوله چدن سایز ۳۰۰ میلی‌متر از سه راهی بونجی تا مخزن کتان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: همچنین در این روز پروژه آبرسانی به ۶ روستای شرق جاسک آغاز شد که جمعیتی افزون بر ۲ هزار و ۲۰۹ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار خواهند شد و برای اجرای آن ۷۱ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بیتی شده است.

حمزه پور گفت: این پروژه‌ها با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نیروی دریایی سپاه اجرایی خواهند شد.

استاندار هرمزگان امروز جمعه در سفر به جاسک، چندین طرح بزرگ آبرسانی در این شهرستان از جمله آب‌شیرین‌کن لیردف در شرقی‌ترین نقطه هرمزگان را کلنگ زنی کرد.

شهرستان جاسک با حدود ۵۹ هزار نفر جمعیت در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار